Kenapa Makcik ni bz body sangat??


Perhatian - Post kali ni bukanlah untuk bertindak kurang ajar atau biadap terhadap2 mana2 makcik di luar sana ataupun memburukkan mana2 kaum..sekadar berkongsi sahaje =)


Image is for illustration purposes only hehe..jgn mara =)

MENGUMPAT...kalo ade PhD dlm field 'mengumpat' ni memang bagi terus je kat org perempuan..hahaha (padahal aku pun tengah mengumpat haha). Sampai skarang.aku  masih tertanye2..perempuan ni memang dilahirkan dengan sifat INGIN TAHU yang terlalu tinggi ke? (kalo ade membe aku terbace ni jgn terase eh.sori tau...kebetulan plak nak post tajuk ni hari ni haha,xde kene mengena dgn ko). Sampai kan semua benda dan informasi kalau boleh die nak pegang..senang cerita - Pusat Informasi Bergerak. PIG PIB

Aku cakap ni sebab pengalaman sendiri...kat kawasan rumah aku memang dah kerap sangat mengendap mengadap makcik2 yang jenis macam ni ( ampun makcik2,nama2 anda tidak akan didedahkan....kita cakap secara umum ok =P ). Lagi2 mak aku bisnes restoran melayu. So ramai lah antara nya bertandang dan sebahagian dari mereka member2 mak aku sendiri.

Al - kisahnya....- ada satu hari ni makcik A (bukan name sebenar - memang kitorang dah mark die sebagai mulut laser dan kaki bz-body) datang kedai mak aku nak beli lauk, kebetulan mase tu aku xde (ade kat Shah Alam). Topik utama dia  timbulkan kalau tegur mak aku adalah - ANAK BELAJAR KAT MANA? memang kalau dengar macam mesra..haha,kalau dah dengan mak aku die tanye sekali xpela, ini tidak, soalan tu merupakan topik utama die setiap kali  dia tegur mak aku, kebetulan  kalau aku balik kampung tolong jaga kedai,dia datang..tanye aku pulak..sampai kat giliran adik-adik aku..die tanye lagi,setiap sorang,along belajar mane? kakak? adik?  abang lagi satu tu? silap atok aku je die xtanye sambung PhD ke x..sampai dah lame-lame kitorang dah naik fed-up..makcik ni  memang cepat ilang ingatan ke ape?

Sebenarnya.....ade cerita disebalik tu....dulu mak aku pernah dilemparkan dengan satu  kata2 berbisa tahap naga punya dari makcik A.

quote - "saya tak suka nak berniaga ni,nanti pelajaran anak2 terabai"

pehhh...pedih kot...siape je suka tengok bila air mata seorang ibu mengalir ='(

maybe die nak taw sejauh mana kebolehan mak aku jage anak nak di compare dengan die,pendapat aku la...xtaw la ape dalam hati makcik A, tapi syukur la setakat ni sume anak2 mak aku dapat masuk U, tinggal 2 orang je lagi masih sekolah.

Kami tau makcik pentingkan pelajaran anak2..tapi takyahla taksub macam tu....ape pun kami sekeluarga doakan anak makcik berjaya hingga ke menara gading =)

p/s - apelah agaknye perasaan anak2 yang dipaksa belajar dan buat benda yang  tak disukai semata-mata untuk jadi Trophi Kemegahan mak bapak untuk ditayang pade member2 semata2..

5 comments:

  1. nsib baik xde mkck cmni kt umh aku..cm dlm drama laks!

    ReplyDelete
  2. sheet aku pon benci org2 mcm tu. huhu. nak compare2 anak..eee xleh blah.

    ReplyDelete
  3. ahahaha..sme la ngn spupu aku..
    asyk nk compare ngn ank die je..
    last2 adk aku dpt elok g dri die..
    ha,amek! snyp trus.wee~

    ReplyDelete
  4. ntahla...xpaham aku orang2 macam ni, sibuk nak bagitau yang diri dia bagus kat orang,xpayah nak sibuk2 bagitau...orang akan tau dan nilai sendiri bila sampai mase nye..

    ReplyDelete
  5. biasa la 2 org tua..klu kita ngah blaja tnya blaja kt mana la apala..bila dah keje diorg akan tnya keje apa la kt mana la..n yang paling best, dia akan tnya gaji brape?? huhu..nnti dia akan compare kn dgn gaji anak2 dia..klu la anak2 dia berjaya..hehehe

    ReplyDelete